Estella_夏奇

近几年的文都在嗷三,lof挂了很多懒得补档了

《Losing me》修改版(๑•ั็ω•็ั๑)

@独孤御 太太说好的改语法来惹!作为一个初中狗我表示我也只能保证没有错误而已。。。文笔这种东西和我没有什么卵关系_(:_」∠)_
去查了原曲,貌似是纯音乐?不太清楚曲和词具体怎么对,所以估计改完之后会有很多地方和曲对不上orz以及有的地方改动可能稍微有点大,如果不合原意的话太太你说了我再改。。。
撸否不能艾特人真是毒瘤。。。就这么发了太太你一定看得到对不对(๑•ั็ω•็ั๑)
手机端ms不能上原帖链接啊真是抱歉惹x


《Losing Me》
原曲:Rhian Rheehan《lmber》
填词:独孤御

When you looked at me affectionately, the world became unreal.
当你深情凝视着我,世界仿若虚幻。
My thought couldn't follow logic.
我的思维无法跟从逻辑。
What was your feeling?
你的感觉又是什么?

Risks make you feel happy, right?
冒险让你感到开心吧?
Are you afraid of losing me?
你害怕失去我吗?
Afraid of losing me?
害怕失去我吗?

'Relationship' is presice to me, but we are just friends to you.
"感情"一词对我来说非常准确,但对你来说我们只是朋友罢了。
It seems not too bad.
这样也不是很糟吧。

But now we are losing bit by bit.
但现在我们正在一点一点地失去。
Everything has been lost.
我们失去了一切的东西。
Please forgive me about my falling down the Reichenbach.
请原谅我就这样从莱辛巴赫坠落。

I am sorry about the death.
我对死亡一事感到抱歉。
And leaving without saying goodbye.
还有不辞而别。
Which led to the loss of me.
致使你失去我。

Tobacco, cocaine, old cases.
烟草,可卡因,旧案子。
They live in your memories with me.
它们和我活在你的记忆里。
With me.
和我一起。

I feel icy under the fall.
瀑布之下我感到冰冷。
Lighting a fire seems impossible.
点燃火光,毫无可能。
Then what can I follow?
什么东西能让我追循?

Should I go back or go away?
我应该回去还是离开?
I've already given you congratulations.
我已经给了你祝福之语。
Perhaps I should leave you alone.
我应该独自离开吧。

My stories ended after the final problem.
在最后一案结束后,关于我的故事已停止讲述。
You have lost me as time passed.
你随着时间的流逝失去了我。
Forget me forever, please.
请永远忘了我吧。

评论 ( 7 )
热度 ( 2 )

© Estella_夏奇 | Powered by LOFTER